torsdag 28 april 2016

lyllos mig

Sweet lord, det här med att ha två anställningar och pendla till den ena, det tar ganska mycket kraft. Men i alla fall, väljer att fokusera på det positiva just nu ändå:

  • Den senaste veckan har jag träffat TVÅ gamla, goda vänner. Dels en som kom ned från Norrland och bodde hos oss i samband med studentorkesterjubileet. Dels en förvisso bara bor i Stockholm, men som jag ändå ser för sällan. Nu kom vi på att Solna Centrum låg mitt emellan våra jobb, så i går möttes vi där för lunch.
  • Jag kör också lite frilansjobb (typ på kvällar och nätter) och denna vecka har jag fått jättefin feedback från lite olika intervjupersoner. Typ: "Bra skrivet! Nu kan du mer om ESD än de flesta kirurger!" och "Precis vad jag ville få fram, TACK!". Nu hoppas jag bara att redaktören blir nöjd också.
  • Om sex veckor får vi hem två KATTUNGAR. PEPPEN!!
  • Det är (typ) vår och sen kommer SOMMAREN! PEPPEN!
Har ni något roligt, peppigt i era liv?

2 kommentarer: