fredag 23 september 2016

nytt gym

Körde ett lunchpass på mitt nya gym i dag (Friskis&Svettis, på Fyrishov). Jag har tränat på mitt gamla (Campus1477) i typ 15 år, så det var lite otäckt att byta. Men nu har jag i alla fall gjort det.

Bra grejer med nya gymmet

  • Närmre hem. Campus1477 låg nära mitt gamla jobb, men där jobbar jag ju inte längre, så nu är det lite off. Ju närmre desto lättare att komma iväg tänker jag
  • Helt nytt, och därför väldigt fräscht.
  • Inte så många lunchtränare, kanske för att det inte är ett studentgym på samma sätt som Campus.
Mindre bra grejer:
  • Inte "min" personal, dvs de som känner mig, hejar på mig, etc
  • Inte "mina" träningskompisar. Jag tränar typ alltid själv, men det är som en trygghet att känna igen lite folk på gymmet, som går samma tider.

Summa summarum inte så pjåkigt. Personalen och folket på Friskis lär jag väl känna så småningom, så jag tycker absolut att fördelarna överväger. Har även stort hopp om att komma iväg i alla fall någon vardagskväll i veckan, nu när det är närmre. Och kanske träna ihop med någon kompis som också har Friskis-kort någon gång?

2 kommentarer:

  1. Låter trevligt! Jag prövar också ett nytt gym som heter Fresh Fitness och är från Norge.

    SvaraRadera
  2. Det är lite som att byta mataffär. Man hittar allt och ingenting, känner sig allmänt förvirrad tills man har varit där några gånger. Skönt att få nära!

    SvaraRadera