fredag 24 mars 2017

vår-träning utomhus!

Höll på att skriva att jag hade begått årets ute-träningspremiär, men jag har ju åkt skidor och skridskor under vintern, och det räknas väl också som träning, så det var ju inte sant. Men premiär för uteträning som ej är vintersport har det varit för mig i dag. Drog till närmsta skogsbacke (typ 5 min rask promenad hemifrån), körde intervaller upp och ned som jag varvade med styrkeövningar i en solig (men lite blåsig) skogsglänta. Mycket trevligare än gymmet när solen lyser ute ju!

Gymmet ja. Nu har jag kört på Friskis & Svettis sedan typ september. Och jag har inte riktigt blivit kompis med stället. Sällan några pass som verkar kul. Inte för att jag går på pass så ofta ändå, men har jag lust vore det ju skoj om det fanns något annat än "core bas" eller "soft senior" eller "medeljympa". Och själva gymmet har jag inte heller riktigt blivit kompis med. Jag tränar ju på lite udda tider så som morgon eller lunch, och då är det typ jag, pensionärer och gymnasieungdomar där. Och pensionärerna är inte av de hurtiga slaget, nej, det är mer ett gäng som har gymmet som sälskapslokal. Fine, det är väl kul att de kommer ut och har det trevligt, men de peppar inte mig i min egen träning. På mitt gamla gym fanns det också folk av alla åldrar, men de var liksom alla där för att träna, inte hänga och snacka skit.

Så. Jag tror jag ska byta tillbaka till mitt gamla gym. Dels för att jag saknar det, dels för att jag ska börja jobba i Uppsala igen efter påsk (hurra!), och kommer nu ånyo ha kontor nära det gymmet (dock ska jag inte tillbaka till mitt gamla jobb, det nya råkar bara ha konor precis bredvid) och då blir det ju jättebra att kunna dra på lunchträning, eller köra ett pass efter dagens slut. I stället för att åka pendeltåg! Hurra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar