måndag 22 maj 2017

om en helg

Hörrni, vilken najs helg! Det gick riktigt bra på utebadet. Varmt och skönt, och jag kunde glassa i en solstol medan jag höll koll på barnen som badade. Efter mina tankar och peppande ord har jag bestämt mig för att aldrig mer säga något nedlåtande om min kropp. Inget mer "oh, mina ben är så bleka!" eller "Jag känner mig inte bekväm i shorts". No more!

I lördag var det kulturkarneval i stan och vi drog dit, käkade goda grejer, såg karnevalståg, testade cirkuskonster (eh, det var mest barnen) och mötte massa vänner som också var där. Väldigt trevligt!


Men innan karnevalen drog jag på yoga i Botaniska trädgården. Fjärde året i rad det är utomhusyoga här i stan. Vädret var väl lite so-so, men det var härligt! Min yogakurs är slut för terminen, så jag har längtat efter yoga. Och yoga utomhus är som extra härligt!

I går var vädret bättre, och jag var utomhus typ hela dagen. Bland annat tog jag ut räcercykeln för en efterlängtad säsongspremiär. Jag är ju en vackertvädercyklist, och denna vår har det ju varit lite ont om vackert väder. Men nu så. Tre härliga mil, upplevelsen grusades bara något av att kedjan hoppade och jag hade supersvårt att få på den. Men efter lite telefonsupport med maken löste det sig. 

Hoppas ni också haft en härlig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar