onsdag 24 maj 2017

fullt schema

I dag firar vi 10-åringar. För tio år sedan i kväll plockades två yttepyttingar ur min mage med ett akut snitt. I morse fick de paket och nutellamacka och jordgubbar. Inte så yttepyttiga längre (fast typ kortast i klassen, de har ju mina gener...).

Resten av dagen får de dock fira med sin farfar, för jag och barnafadern ska på bal på slottet. Det är nämligen promovering i Lärdomsstaden i dag. Maken är i detta nu i universitetsaulan och hör tal på latin och får en konstig hatt på sitt huvud. Jag är på jobbet (ingen halvdag här minsann) och sliter med texter fram tills att jag ska dra hem och byta om till balklänning inför promoveringsbankett. Eller vad det heter. Långklänning, frack och slott är det i alla fall. Flott värre. Av olika anledningar gick jag aldrig på min egen promoveringsbal, så nu är det äntligen dags, 11 år senare.

Sen väntar en välbehövlig långhelg, då vi ska fortsätta fira våra 10-åringar, hoppa trampolin, äta god mat och så småningom åka till Hälsingland.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar