torsdag 11 maj 2017

mer spänning än nödvändigt

Intressant dag i Göteborg, med många nya insikter om forskningskommunikation. Bara en reflektion, nu när jag varit på evenemanget två gånger: kommunikatörer är fantastiskt dåliga på att mingla. Jag är van vid att när man är på evenemang som uttryckligen är till för mingel och nya kontakter så är folk rätt på. Här: not so much. Under mingeltillfällena pratade folk med sådana de redan kände, eller glodde i sina telefoner. Mingelförsök mottogs med skepticism. Till och med under en av sessionerna, där vi uppmanades vända oss till bänkgranne och diskutera en stund blev min bänkgranne förvånad när jag faktiskt vände mig till henne och ville diskutera. Mucho konstigt.


Ja, ja, det var intressanta seminarier och keynotes i alla fall.

Sen blev det lite onödigt spännande på väg hem. Tågtrafiken söder om Stockholm var avstängd, så vi fick hänga ett tag på Hallsbergs godsbangård (mycket exklusivt enligt tågvärden) och sedan ta vägen norr om Mälaren (och se exotiska platser (också enligt tågvärden) så som Örebro, Dingtuna och Västerås). I Enköping fick vi Uppsala-resenärer hoppa av och ta den gamla klassikern (för mig som kommer från Västerås och åkt buss den sträckan lite FÖR många gånger i mina dagar) buss 804. Så det blev sent innan jag kom i säng. Och i dag är en intensiv dag med jobb, spelning OCH rep. My oh my!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar