lördag 13 november 2010

dag 04 – det här åt jag i dag

OK, håll i hatten, för här kommer den ocensurerade versionen av allt jag tryckt i mig i dag.

07.15: Väcks av barn. Smyger i mig några bitar överblivet godis medan barnet underhålls av Bollibompa

08.15: Hela familjen är vaken och vi äter frukost bestående av scones, hembakt bröd med leverpastej och smörgåsgurka, kokt ägg och te.

10.30: Fika i mulleskogen. Stekpannescones, mandarin och kaffe.

12.30: IKEA-lunch. Jag tog kycklingfile med pasta och kokta grönsaker. Helt ok för 49 kr. Avslutar med chokladboll och kaffe.

18.00: Äntligen är middagen klar, det blev fiskgratäng. Alla äter med god aptit. Jag dricker vatten till.

19.00: Kvällsfika med nybakta bullar som vi bakat under eftermiddagen.

Nu är jag tokmätt, men det kan hända att det slinker ner några godisbitar under kvällen.

6 kommentarer:

  1. Ah, den ocensurerade verkligheten - inget går upp mot den ;) roligt att läsa "30 dagarsinläggen". Jag är för lat att haka på hihi...

    SvaraRadera
  2. Librarybeth: kul att du gillar!

    SvaraRadera
  3. Ser ändå bra ut!
    Jag har ju också problem med det där småätandet (med sötsaker!).

    SvaraRadera
  4. Ja jag som ligger en dag efter dig, ska dokumentera en slack söndag. Kan gå hur som helst ;)

    SvaraRadera
  5. Låter som en bra mat-dag tycker jag!

    SvaraRadera
  6. mia: jag börjar tänka att det inte är ett problem, så länge jag kan kontrollera det. jag gillar ju godis och vill unna mig ibland!

    Typ36: spännande!

    Em: ja, den var helt ok. lite mer än på en vardag, men så var det ju lördag också.

    SvaraRadera