onsdag 27 juni 2012

stark och smidig

I höst ska jag och Anna satsa på några pass med en PT. Jag är mycket peppad, det ska bli så roligt att få hjälp att komma vidare med träningen, mot nya höjder liksom. Så jag har funderat på vad jag egentligen har för mål med min träning och har kommit fram till två ord som sammanfattar det fint: stark och smidig. Jag vill både se ut och vara stark och smidig. Detta kommer innebära att jag vill styrketräna mer, men inte bli värsta biffen. För att musklerna ska synas kommer jag behöva deffa mig lite, alltså göra mig av med lite fett som gömmer musklerna. Dessutom skulle jag verkligen vilja vara lite smidigare. I hela mitt liv har jag varit en stel och ovig typ, och i ärlighetens namn har jag inte gjort så mycket åt det. Men nu! Ska försöka lägga in lite aktiva strechövningar i min sommarträning och se om det kan ge resultat. Sen ska jag pumpa den där PTn på bra övningar för just mig.
Det här är till exempel en snygg ryggtavla

Stark och smidig. Det ska jag bli!

7 kommentarer:

  1. Coolt!! Du måste rapportera hur det går med PT:n!

    SvaraRadera
  2. Det låter som en bra plan tycker jag! Alltid bra att köra med en PT ibland för extra motivationsboost! Ska bli kul att följa din resa till hösten :)

    SvaraRadera
  3. Det låter som en bra plan tycker jag! Alltid bra att köra med en PT ibland för extra motivationsboost! Ska bli kul att följa din resa till hösten :)

    SvaraRadera
  4. Bra!
    Men bara som en upplysning till dig och andra tjejer (för det är bara tjejer): För att bli biffig av gymträning behöver du lägga 10+ timmar i veckan i FLERA ÅR!
    De tjejer som ställer upp i div. fitnesstävlingar tränar 2-3 pass om 2 timmar per DAG!

    SvaraRadera
  5. A-K: självklart kommer rapport!

    Sofia: tack för pepp!

    Anonym: haha, nu satsar jag inte direkt på att ställa upp i fitnestävlingar, och jag vill verkligen inte bli biffig. Bara att jag inte BARA vill bli spinkigt smal, utan ha lite muskler, och känna mig stark i vardagen.

    SvaraRadera
  6. Vilken bra plan. Smidig och stark är bra. Vill jag också vara.

    SvaraRadera