tisdag 11 september 2012

lite korkad pw

Jag har fortfarande förkylningskänningar, men pallar inte att vara helt stillasittande, så i går tänkte jag en rask promenad (även kallad power walk, pw) skulle sitta skönt. Varför inte förena nytta med nöje tänkte jag sen och gick promenaden till Lidl, där det enligt uppgift ska finnas god och billig kvarg (alla träningsbloggares favorit). Vad jag inte tog med i beräkningen var:

  1. Den väg jag valde att gå går igenom, vad ska man säga, ett område som inte är Lärdomsstadens "finaste". Jag må kanske överreagera, men ett tag gick jag med 112 färdiginslaget på mobilen. Hem gick jag en annan väg, längs en väl trafikerad väg. Den där mörka cykelvägen genom ruggigt område, not so nice.
  2. Väl framme på Lidl minns jag varför jag aldrig går dit. Maken till sunkig affär får man leta efter. Dessutom var all kvarg slut. Typiskt.
Oh well. Jag fick i alla fall en dryg timmes promenad. När jag kom hem körde jag igenom Alexias träningsprogram. Hon har startat en utmaning: "30 dagar". Varje dag i 30 dagar ger hon oss ett hemmaträningsprogram, 15 minuter ska det ta. Så himla bra! Hoppa på ni med, första veckans program ligger uppe nu!

3 kommentarer:

  1. Åh fy, läbbigt. Får mig att tänka på gatan utanför i Rom... :)
    Himla bra med hemmaträning, kanske hakar på men modifierar (har inte alla prylar).

    SvaraRadera
  2. Omentjej: Ja, där var det bra läbbigt. Jag har ingen pilatesboll, men jag modifierar där det behövs.

    SvaraRadera
  3. haha, va oxå på Lidl igår och bunkrade kvarg. Här hemma är vi tre som äter det på kvällarna så det går en del:)

    SvaraRadera