onsdag 10 oktober 2012

men gud

Var tar den här dagen vägen? Jag har undervisat hela förmiddagen, det är lite mycket nu. I alla fall, min doktorand och min Erasmusstudent håller ställningarna i labbet (hoppas jag), och jag har fått en liten flaska med celler från USA. Mycket spännande. Att se om de överlever alltså. Hålla på och åka flyg över Atlanten sådär, väldigt spännande för små celler.

I går kväll var jag less och trött och tänkte äta en Nutellamacka (!) och sen gå och lägga mig. Men plötsligt kom jag att tänka på hur skönt det är att gå och lägga sig med träning i kroppen i stället för snabba kolhydrater, så jag drog på mig träningskläderna och rev av ett kort men intensivt hemma-styrkepass. Sen åt jag kvarg med hallon som värsta träningsbloggaren. (Andra dagar smygäter jag barnens överblivna lördagsgodis, men det brukar jag inte blogga om).

Nu känner jag mig lite hyper, ska nog använda eftermiddagen till att fila på nästa föreläsning. Japp.

2 kommentarer:

  1. Undervisningsproffs är du!! Och väldans duktig på att träna!

    SvaraRadera
  2. mismatch: äh, jag gör mitt bästa i alla fall! Och min tjänst består av 15% undervisning, så det är bara att köra!

    SvaraRadera