tisdag 18 juni 2013

vilken kväll!

Det var nära att jag bangade träningen i dag. Men så tog jag mig i kragen och stack ut på räcern. Och hurra, vilken cykelkväll! Otroligt vackert kvällsljus och alldeles stilla! Jag älskar verkligen att cykla!

En intressant observation: landsvägscyklister hälsar på andra landsvägscyklister. Man hälsar dock inte på vanliga cyklister eller andra motionärer. Testade att hälsa på en mtb-åkare och en rullskidesnubbe. Ingen respons. Jag kan tänka mig att hälsa på alla jag möter på de rätt ensliga landsvägarna, men det är tydligen inte så man gör. 

3 kommentarer:

  1. Härute hälsar jag på alla oavsett fortskaffningsmedel, men får inte alltid respons. Epor tex hälsar aldrig. Men hur hinner du hälsa om du räcercyklar? Ropar du häj eller släpper du taget och vinkar?

    SvaraRadera
  2. tingeling: man brukar vinka lite diskret med ena handen, bara halvsläppa liksom.

    SvaraRadera
  3. vett & etikett; inte så lätt som en kan tro :)

    SvaraRadera