fredag 24 januari 2014

24. En grej jag borde ta tag i

Skulle vara den där hemtentan då. Som ska in om en vecka. Men jag har ingen lust att plugga i kväll (och inte i helgen heller om jag känner mig själv rätt), så jag skjuter upp det till nästa vecka. Hur svårt kan det vara? Lite mediarätt och lite mediaetik, det kan man väl improvisera ihop lite snabbt. Eller? Alltså, jag vet att jag kommer att fixa det, men som den överambitiösa over-achiever jag är och alltid har varit när det kommer till studier (ja, jag hörde till plugghäst-gänget i skolan. eller, något gäng var vi väl inte, men ni förstår vad jag menar) så tycker jag det är lite jobbigt att inte ha börjat på hemtentan trots att vi fick den i onsdags. Men jag har faktiskt jobbat. Och åkt pulka med mina barn. Och andra viktiga saker. Nu till exempel sitter jag i soffan, bloggar, myser med mina barn och laddar för att orka laga mat. Ni hör ju. Sjukt mycket viktigare än att börja med hemtentan. Men det där med middagen borde jag verkligen ta tag i nu. För det är väl inte ok att byta ut middagen mot ostbågar? Inte ens när det är fredag och mannen i familjen jobbar kväll/natt? Eller?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar