tisdag 5 maj 2015

update

Mycoplasma trodde min husläkare. Själva undersökningen tog ca 5 minuter och så skrev han ut antibiotika. Som jag helst inte vill ta, men det är kanske inte bra att vara sjuk i tre månader heller. Försökte hämta ut tabletterna på väg till jobbet, men pillerna visade sig inte finnas på något centralt beläget apotek. Så nu är jag hemma för att hämta bilen och ta mig till de yttre ytterkanterna av staden.

Sen ska jag bli kommunist och återinföra ALLA statliga monopol, för det här är ju inte ok! Tänk om jag vore riktigt sjuk? Tänk om jag inte hade bil? Skulle jag fått ta taxi till fucking Årsta då? Eller låta mig långsamt förtäras av de små mycoplasmorna? Va?

4 kommentarer:

  1. Håller tummarna för att det ger sig nu!! Kram!

    SvaraRadera
  2. Vi sitter i samma båt du och jag. Fast jag har precis avslutat min penicillinkur för just mykoplasmainfektion. Håller tummarna att vi båda håller oss friska ett bra tag framöver!

    SvaraRadera
  3. oj, kurera dig noga nu då och vila!
    Sonen hade det härrom året och har aldrig varit så sjuk och sen tog det tid innan det blev helt bra.
    Hoppas du haft ditt värsta redan nu då :)

    SvaraRadera
  4. Det är inte okej ifall man är supersjuk och VERKLIGEN behöver sin medicin att man ska bege sig ut på strapatser ..... :-(

    SvaraRadera