tisdag 1 september 2015

hej hej!

Vi överlevde Sälen, allihopa. Maken sprang in på en 21:a plats, jag är omåttligt stolt över honom.

Själv försökte jag (för typ tusende gången) ta upp min löparkarriär igen i går. Eller, karriär och karriär, jag skulle vilja kunna jogga lite då och då, utan att få kramp i vaderna eller ont i knäet. Så jag tog upp mitt program som jag hittade på och använde mig av lite grann innan den där evighetslånga förkylningen satte sitt grepp i mig där i våras. Så i går när barnen hade träning stack jag ut. Gick 10 minuter, joggade 20, gick 10. Klart på 40 minuter, och i slutet av joggandet kunde jag öka lite. Tänkte att jag ska fortsätta så nu, med korta, försiktiga pass. Som man kan klämma in en lunch eller när barnen är på träning. Som bra komplement till den styrketräning jag älskar, och den yogakurs (!) jag ska gå i höst.

Tänk att jag äntligen ska gå en riktig yogakurs! För en lärare jag vet är bra. Det ska bli så roligt, och jag har skyhöga förväntningar. Ska dessutom försöka fortsätta lite med hemmayoga (har varit lite slapp med det nu efter semestern) och kanske gå på något yogapass på gymmet där jag har kort.

Mycket nyttig mat och inte så mycket fika/godis/glass så kommer jag bli fittast i stan. Eller i alla fall må förfärligt bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar