söndag 30 september 2007

tunnelseende

I dag har jag varit på min första barnklädesloppis. Herreminje vilket spektakel! Att ta in vagnen var inte att tala om, så jag och vännen F gick in i omgångar. Därinne var det varmare än i helvetet och trängre än trängst (böjer man trång så?). Jag fick tunnelseende och höll på att vända i dörren, men stålsatte mig och trängde mig fram till 62-68-bordet och började riva i högarna. Bland alla noppriga bodysar (köper folk sånt?) lyckades jag gräva fram 5 st finfina hänselbyxor. Två i jeanstyg och tre i manchester. Alla helfräscha och totalsumman landade på 90 pix. Svettig men nöjd kunde jag tränga mig ut i friska luften. Nu har vi fikat mackor och wienerbröd. Det behövdes.

2 kommentarer:

  1. grattis till fynden!
    var på en barnklädesloppis när jag väntade stora tjejen. gör aldrig om. hysteriskt ryckande i högar med noppriga, fläckiga kläder i hopp om ett fynd. urrk.
    har ett par fina second hand-affärer dit jag däremot går lite då och då. lugnt och skönt och kläderna är ordentligt kollade innan de kommer på hyllan.

    SvaraRadera
  2. kapybaran: jag blir nog inte heller nån stammis på barnklädesloppis! önskar att det fanns nån bra barnklädessecond hand här i stan. den jag visste om har stängt :(

    SvaraRadera