söndag 30 september 2007

skratt och gråt

I går pendlade Prinsessorna ilsnabbt mellan skratt och gråt. När de var glada var de jätteglada och skrattade och jollrade som aldrig förr. Hur härligt som helst. Men så kunde det plötsligt förbytas i hjärtskärande gråt. Undrar om det var jobbigt att sratta och prata så mycket? De sov även ovanligt mycket under dagen. Framåt kvällen drog maken i väg till jobbet, men jag räddades från ensamheten av fina vännerna i Bälinge. Där fick jag såväl underbar middag som bärhjälp med Sessorna som hade en förhållandevis okinkig kväll. I dag gick vi upp tidigt, så det är redan dags för förmiddagsluren för Prinsessorna. Jag sitter och försöker söva dem medelst amning. Det är den överlägset bästa sövningsmetoden, med den nackdelen att de vaknar om jag lägger ner dem. Men jag får väl roa mig med datorn och tv:n när de sover. Går månne Sköna Söndag på tv fortfarande?

2 kommentarer:

  1. Sköna söndag :) det var längesedan... Hoppas du får en skön söndag!

    SvaraRadera
  2. cecilia: eller hur! jag minns hur man fick äta frukost framför tvn på söndagar för att mamma ville se Sköna Söndag.

    SvaraRadera