onsdag 26 mars 2008

godkända

Nu är jag inte lika ilsk som i morse. Fortfarande irriterad över att golvmoppen är försvunnen (hallå, hur många ställen kan en golvmopp gömma sig på?), men klart mer stabil. Kör en crazy dag och låter Sessorna sova inne även nu på eftermiddagen. Efter fika med andra barn+föräldrar samt hembesök av vår BVC-tant (vi blev typ godkända, måste bara barnsäkra lite mer) var Sessorna så enormt trötta att jag fick kasta ner dem i sängarna. Dessutom var inte mamman jättesugen på långpromenad i snålblåsten. Blir nog en kortis till Konsum lite senare när de vaknat.

7 kommentarer:

  1. hittade du golvmoppen? tittat under badkaret? bakom sovrumsdörren? :) hoppas promenaden gjorde susen och att du är på bättre humör!

    SvaraRadera
  2. Usch vad jobbigt det låter med hembesök av BVC-tant... I min enfald trodde jag inte att de gjorde så längre.

    SvaraRadera
  3. Hej! Min mail har slutat funka! Skitsystem!!! Vill i alla fall tala om att vi gärna kommer imorgon. C. droppar mig och H. hos er vid 11-11.30 tiden och sen kommer han tillbaka efter sitt möte. Vi har ingen brådska hem :-)
    Superkul! Ses imorrn!!!
    /Jenny

    SvaraRadera
  4. Jag trodde bara att bvc-tanter kom när man precis fått barn.
    Men vadå barnsäkra, det där väljer man väl själv. Vi har typ bara säkrat ugnen. Undra vad din bvc-tant skulle säga om det.

    SvaraRadera
  5. tina: golvmoppen låg i ett skåp under handfatet... blev ingen promenad i går, så humöret var konstant ganska lågt, både på mig och Sessorna. Något bättre i dag.

    atomflickan: hos oss kommer de till 10-månaderskontrollen. Fast det var inte så farligt, mest info och så.

    Jenny: hurra, vi längtar efter er!

    Yogamamma:det var mest info om vad man kan göra och vad som kan hända. Bra att få upp ögonen på farliga saker kanske. Men man gör ju såklart som man vill! Jag tror inte heller på att tok-säkra allt.

    SvaraRadera
  6. Hm... världhistoriens minsta golvmopp...??? Jag vet hur litet (och fullt) skåpet under handfatet är och att en golvmopp ska få plats där är för mig ofattbart. Antar att även ni har apat efter vår far och köpt en "fibertrasamopp" och att det var trasan som låg där...

    SvaraRadera
  7. syster: ja, du har såklart helt rätt! Tror till och med att jag har FÅTT fibertrasamoppen av pappi!

    SvaraRadera