lördag 7 mars 2009

åtta åtta åtta

För ett bra tag sen nu blev jag utmanad av fru A att lista 8 fakta/(o)vanor om mig själv. Jag har en känsla av att jag gjort nåt liknande tidigare, men jag får väl försöka komma på åtta nya grejor.

  1. Min favoritdessert är creme brulée. Om det finns på menyn beställerjag det, varje gång.
  2. Jag älskar lakrits, men tycker det är hemskt svårt att hitta den optimala lakritsen.
  3. Jag tycker vansinigt mycket om sushi, skulle lätt kunna äta det varje vecka.
  4. Jag har blivit nästintill besatt av att äta klimatsmart mat utan tillsatser.
  5. Sen jag här på bloggen sa att jag slutat äta lösgodis så har jag faktiskt inte köpt eller ätit det en enda gång.
  6. Fiskbullar är det äckligaste jag vet.
  7. Annars äter jag allt.
  8. Jag tål knappt nån alkohol längre. Två glas vin är typ max.
Det blev visst mattema på den här utmaningen. Då är det väl bäst att jag utmanar Tina. Och alla andra som vill.

4 kommentarer:

  1. mat-tema var väl en strålande idé, efter alla listor som valsat runt har man ju sådär mycket spännande kvar att berätta... jag delar din crème brûlée-kärlek. den bästa desserten någonsin!

    SvaraRadera
  2. Fru A: jag gillar mat hemskt mycket, och tänker ofta på mat, så det kändes som ett givet tema!

    SvaraRadera
  3. Intressant, då måste jag nog tänka till lite först!

    SvaraRadera
  4. tina: tänk så mycket du vill!

    SvaraRadera