söndag 23 augusti 2009

lyx

Maken är bortrest den här helgen, så vi har haft tjejhelg här hemma. Visst tar det på krafterna att vara ensam med barnen 24/7, men samtidigt, vilken lyx det är! Jag har bara planerat in sånt som passar Sessorna och mig. Enkel, god mat, dejter med vänner vars barn Sessorna gillar att leka med. Lugna myskvällar framför Bollibompa. Sen somnar Sessorna tidigt och sover gott hela natten (13 timmar i natt!), och då hinner jag återhämta mig. Härligt. Det enda som blir lidande är träningen. Sessorna är för rastlösa för att dra i väg med vagnen på nån "power walk". Så jag hade ställt in mig på en träningslös helg. Accepterat att pga ensamhelgen och förkylningen tidigare i veckan skulle det bara bli ett träningspass denna vecka. Men så kom min vän i dag med värsta erbjudandet. Hon (med hjälp av en polare) passade alla fyra barnen (mina plus hennes) medan jag tog ett varv i löpspåret. Det var hur skönt som helst, både att få röra på sig och att få vara lite ensam. Tänk att jag har så fina vänner!

2 kommentarer:

  1. Ja vad bra! Vilka snälla vänner! Och vad avundsjuk jag blir! Hade också velat träna under min home alone-vecka. Som nu äntligen börjar lida mot sitt slut. Tvillingarnas sömntjafs och storas skolstart och ensam hemma och pangad ruta i vardagsrummet och allt på samma vecka. Blev lite för mycket tycker jag.

    lw

    SvaraRadera
  2. lillawi: ja, jag är fortfarande helt lycklig över denna härliga grej. Du verkar sannerligen haft en tuff vecka, hoppas det blir bättre framöver!

    SvaraRadera