onsdag 30 december 2009

ständigt några steg bakom

Att det ska vara så svårt att känna att man är i fas med allt i tillvaron. Just nu känner jag att jag ligger efter med det mesta. Trots att jag fejar och står i hela dagarna är hemmet i kaos och fyllt av ofärdiga projekt. För att inte tala om jobbet. Men jag hoppas att nyårsgästerna har överseende med lite dammråttor i hörnen och att ni bloggläsare inte förväntar er nån fantastisk nyårskrönika innan tolvslaget i morgon. För jag mäktar inte med. Jag gör det jag måste och därutöver det jag känner för. Sådeså.

7 kommentarer:

  1. Jag känner igen det där, ständigt några steg efter....det kan bli så frustrerande! Och att allt tar så mycket längre tid än man först räknar med.

    SvaraRadera
  2. Låter som en smått jobbig tillvaro. Hoppas att det lugnar ner sig efter morgondagen, så du kommer ikapp igen. Ha en skön, kul och härlig nyårsafton!

    SvaraRadera
  3. Pia: vi vill väl för mycket helt enkelt.

    Susanne: ja, jag hoppas det.

    SvaraRadera
  4. jag med jag med. alltjämt flera steg bakom. kommenterar ju det här inlägget nu till exempel...

    SvaraRadera
  5. fru a: men du har ju flyttat, då blir man förlåten det mesta.

    SvaraRadera