tisdag 25 maj 2010

post-Varvet-blues

Nu har det gått tre dagar sen Varvet och jag har ännu ingen lust för träning. Låren smärtar fortfarande och jag hittar på ursäkter att inte dra på mig löpartajtsen.

  • jag har ju fortfarande träningsvärk
  • jag är alldeles för trött efter flera sömnlösa nätter med febriga barn
  • det är så trist väder ute
  • jag har ju storhandlat i dag, kan man inte regga det på FunBeat?
Ni hör, undanflykter i parti och minut. Men inte desto mindre ska jag springa Blodomloppet, 10k om en vecka. Och då tänker jag banne mig prestera en (för mig) bra tid! I morgon får det blir en tur i spåret.

6 kommentarer:

  1. Du är ett föredöme! :)

    SvaraRadera
  2. Tjoho, då ses vi då. Fast jag siktar på 5 kilometer den här gången. Milen blir till Tjejmilen.
    Men du hör...jag är värsta löparen nu :)
    Och jag säger bara - passa på att vila. Du HINNER springa. Sen.

    SvaraRadera
  3. L: åh, tackar!

    Yogamamma: ska du springa i Uppsala? Såklart vi är värsta löparna. Klart jag hinner springa, men jag vill inte ta för lång paus, för då blir det så svårt att komma igång igen!

    SvaraRadera
  4. Oj, oj, oj! Nu får jag lite dåligt samvete jag också.
    Jag får nog dra på mig de där skorna imorgon...inte idag. :-)

    SvaraRadera
  5. Mia: jag kom aldrig ut i går. annat kom emellan

    Fröet: ja, jag får hoppas att det funkar...

    SvaraRadera