torsdag 2 september 2010

vargtimmen

Ni vet när man vaknar lite för tidigt på morgonen, innan klockan ringer? Då, när alla tankar är negativa och man bara vill dra nåt gammalt över sig. Jag vaknar skitofta just då. Och alltid tänker jag att "nej, idag går jag inte upp, jag stannar hemma och skiter i allt". Fast sen tar jag mig i kragen och går upp ändå. Och även om dagen oftast blir helt OK så tar det några timmar att skaka av sig den där jobbiga känslan.

I dag ska jag göra ett stort experiment som jag är nervös för. Fast först ska jag väcka barnen och avlämna dem hos dagmamman. Hoppas på tusen pussar och kramar som kan göra mig bättre till mods, för i morse var en sån där varg-morgon.

9 kommentarer:

  1. Usch ja! Är det helmåne eller? Jag hade en likadan morgon, vaknade vid fyratiden och låg och nojjade över allt mellan himmel och jord. Men hoppas också att dagen blir bra i alla fall...för oss båda! Lycka till med det stora experimentet! Kram

    SvaraRadera
  2. Usch, det är inget vidare. Jag började grubbla när jag skulle somna i stället. Men jag vet precis känslan du beskriver. Hu. Hoppas du fick många kramar!

    SvaraRadera
  3. Kristina Lugn har ett ännu bättre uttryck för den där vidriga tiden; "hundstund"! Jag tycker det låter så mitt i prick! Hatar när det händer.

    SvaraRadera
  4. Vargtimme. Ja, de är inget roliga. Fast oftast finns det en anledning till dem, något som pockar på vår uppmärksamhet och vill bli omhändertaget. På något sätt.
    Lyssna, acceptera och se vad som händer.
    Och kanske kan fler löprundor göra att vargtimmarna inte inträffar lika ofta. Spring av dig skiten!

    SvaraRadera
  5. Lillan: det känns redan bättre!

    Omentjej: kramar och pussar av gullungarna gjorde att allt kändes bättre.

    Elisabeth: jag med!

    Yogamamma: ja, ibland är jag nervös för svåra saker på jobbet, men jag vet att när jag väl tar tag i det så blir det bättre. Och fler löprundor ska det bli!

    SvaraRadera
  6. vad skönt att dagen känns bättre nu. hoppas experimentet går bra. kram!

    SvaraRadera
  7. fru a: hoppas jag med. sitter här och laddar inför det svåraste, som ska göras i eftermiddag!

    SvaraRadera
  8. Jag var också vaken i vargtimmen. Jag och Sara Hedgehog skrev om det på FB till och med. :-)

    SvaraRadera
  9. MissUD: Det kanske var nåt i luften?

    SvaraRadera