onsdag 20 oktober 2010

viktigheter

I bland tänker jag att jag ska skriva om viktigheter och inte bara om rosa kläder. Det är ganska ytligt här, och jag är ju mer än ytligheter. Men det kräver liksom mer när man ska skriva om viktigheter, och då börjar jag känna mig osäker, och får svårt att formulera mig. Så i dag nöjer jag mig med att länka till ett av de bättre och mer tänkvärda blogginlägg jag läst på länge. Det är Clara som skriver så bra om en aspekt av hur det kan vara att vara kvinna. Läs och begrunda!

6 kommentarer:

  1. Riktigt bra skrivet av Clara!! Jag har inte varit inne på hennes blogg tidigare, tack för tipset!

    SvaraRadera
  2. Malin: Clara är fantastisk!

    SvaraRadera
  3. vi vet att du är mer än ytligheter, du är fantastisk!
    puss

    SvaraRadera
  4. mmm, känner igen mig i det du säger. Ytligheter kontra djup, var lägger man ribban, man ska få blanda tycker jag. Ibland hoppas man (och tror) att de som läser ens blogg ska förstå att det finns ett djup också... oj, oj, kan bli en lååång kommentar det här - bäst jag stoppar här!

    SvaraRadera
  5. Librarybeth: ja, ingen är väl bara yta! jag gillar alla kommentarer, långa som korta!

    SvaraRadera