måndag 17 januari 2011

can´t touch this

Våra grannar ovanpå är rätt gamla och döva. Det var rätt bra när S&S var små och hade skrikfest varje kväll och de ba "åh, vilka tysta barn ni har, skriker de aldrig?". Nu, när man får höra deras teve varje kväll, inte lika najs. Men just i dag undrar jag så vad kollar på: jag hör nämligen McHammers stora (enda?) hit: "Can´t touch this" på hög volym. Eller har de plockat fram sina barnbarns gamla MrMusic-kassetter (ja, jag sa ju att de är gamla, deras barnbarn är säkerligen i min ålder) och rockar loss? Man undrar ju.

5 kommentarer:

  1. Jag hörde samma här hemma i MIN lägenhet (tyvärr), och misstänker därför att även era grannar genomlider idrottsgalan...

    SvaraRadera
  2. mellanbarnet: ahha, det förklarar saken. jag är inte en gala-kind-of-girl, så min teve är avstängd.

    SvaraRadera
  3. En (bland flera iofs) fördelar med de nybyggda lägenheterna- man hör inte mycket av grannarna och man stör inte (?) heller dem!

    Jag blev ganska sugen på "Romeo och Julia" som musiken var i från. 80-talet liksom!! "Can´t touch this"!!

    SvaraRadera
  4. Jag vill INTE lära känna mina grannar.. alls.

    SvaraRadera
  5. spader: jojo, det vore nåt!

    MissUD: vi har faktiskt flera himla trevliga grannar, lyllos oss brukar jag tänka. jag som aldrig tidigare har känt mina grannar.

    SvaraRadera