onsdag 26 januari 2011

häxan surtant går och lunchtränar

och upprör sig över:

  • att det är fullt i omklädningsrummet. har visst lyckats gå tid en tid när det utöver det vanliga lunchpasset även är nåt företagspass. massa arbetskompisar (inte mina, bah!) som snicksnackar i bara trosorna är inte min dröm. folk alltså, rätt jobbiga!
  • att ledaren för mitt pass spelar så abbans hög musik. nästa gång blir det öronproppar för mig, I tell you!
  • att det finns vuxna kvinnor som rakar hela kroppen. och då menar jag hela. bättre med lite skägg på muffen tycker jag.
ja, det var väl det. nu ska jag sitta i ensamhet på mitt kontor resten av dagen. skönt.

6 kommentarer:

  1. Mycket snygg kjol du har på dig idag och ja, jag blir också mycket förvånad över det där med helkroppsrakning. Jag kallbadhusbadade med en lettiska vid ett tillfälle och hon var helt chockad över dels det svenska i att inte gå med högklackat hela tiden (dvs att gå med lågklackat mest hela tiden) dels det faktum att vi inte rakar oss. Eller, ja, en del gör ju...

    SvaraRadera
  2. k: åh, tack! och angående rakning så kan man väl ansa sig lite, men helrakad snippa? varför vill man se ut som en tolvåring??

    SvaraRadera
  3. Hej Bullen!
    Jag blir så ställd när halv- eller helnakna människor börjar prata med mig i omklädningsrummet, jag vet inte var jag ska titta och känner mig som en pionröd tonårig. Är jag onormal?
    Hälsn. generade greta ;)

    SvaraRadera
  4. Hej tjejen!
    Allt är helt normalt. Försök att fokusera på ansiktet och tänka bort det nakna. Den nakna personern är säkerligen en sån som jämt springer omkring halvnaken och inte fattar att folk kan bli generad.

    SvaraRadera