lördag 1 januari 2011

jag har funnit mitt kall

Jag gillar inte att pyssla. Har aldrig gjort. Inte ens som liten snorig dagisunge. När barnen vill pyssla får jag allt svettbrytningar och lätt ångest. I dag ville de klippa, så jag tog fram lite gamla Elle-tidningar som de fick klippa ur. Jag satt bredvid höll dem sällskap. Och plötsligt fann jag mig själv sittandes där med en sax i högsta hugg och konturklippa ut modeller med snajdiga outfits. Jag höll på som besatt. Klippte och klippte. Eller klöpp och klöpp som vi säger i Västmanland.

Jag har funnit mitt kall.

7 kommentarer:

  1. Alltid hittar man nya sidor hos sig själv:)
    God Fortsättning!

    SvaraRadera
  2. Åh, älskar att pyssla! Får psykbryt när jag ska "leka", sitter hellre och donar med sax och Elle-tidningar :)

    SvaraRadera
  3. en klippbok med outfits, fantastiskt trevligt :)
    tur att jag pysslade åt dig då ;)

    SvaraRadera
  4. Klippa är det nya svarta :)

    SvaraRadera
  5. grattis, du är en klippa! :D

    SvaraRadera
  6. Haha, klöpp ja... Jag har blivit retad i helgen för att jag säger nyår istället för ny-år. Är det också västmanländskt eller är det bara jag? Kul att du funnit ditt kall! ;)

    SvaraRadera
  7. Birgitta: ja, jag kanske får försöka utveckla lite...

    Anna: verkligen tur!

    Sara: äre sant?!

    Linda K: åh, tack ;-)

    Omentjej: jag säger nog mer som "vanliga" människor. Men så är jag ju andra generationens gotlänning också...

    SvaraRadera