måndag 13 juni 2011

hemmamys

Men gudibrallan så mysigt med en regnig hemmakväll. Under hybris tidigare i dag tänkte jag att jag skulle cykla fem, sex mil på räcern i kväll. Men så började det tokregna och vackertvädercyklister cyklar ju som namnet antyder bara i vackert väder. Så jag har hemmapysslat. Bakat en kardemummakaka till morgondagens jobbfika (ja, jag är en sån som fikar på jobbet) och gjort maränger av några överblivna äggvitor. Blev lite experimentsugen och mortlade ner några bitar Turkisk Peppar i smeten, till makens förtrytelse. Haha, då får jag alla maränger för mig själv. Mellanbarnet, kika förbi när du är tillbaka i Sverige så får du smaka!

4 kommentarer:

  1. Lät som ett mycket spännande expriment. Och gott! :)

    SvaraRadera
  2. Aha! En jobbfikare...

    SvaraRadera
  3. Jag kommer! Eller så tar vi varsin i ryggfickan och kör en fikapaus på nästa cykelrunda! Allt med lakrits är ju gott, och lakritsmaränger låter läckert!

    SvaraRadera
  4. Susanne: men maken, som inte gillar lakrits blev lite sur...

    kominken: jappedappe, and proud of it!

    mellanbarnet: ja! cykelrunda snarast!

    SvaraRadera