fredag 28 oktober 2011

där fick ni så ni teg, benen!

I går körde jag ett tufft benpass på gymmet. I morse kl 07 satt jag i spinningsalen. Rumpa och ben var ömma efter gymmandet, men jag pressade på så att svetten forsade. Efter spinningen blev det lite överkropp i gymmet. Så himla skönt att komma i gång med träningen efter den här sega sjukdsomsperioden.

Vill ni bli superpeppade när det gäller träning så vill jag rekomendera Trend&Träning. Tvillingmamman Anna har en underbar träningsblogg. Hon är PT och sjukt, sjukt vältränad, men ger tips som även funkar för "vanliga" människor. Hon har fått mig att våga gå mot hörnet med fria vikter och smith-maskiner och allt vad det heter i gymmet, där annars mest kroppsbyggarkillarna deluxe hänger. Men nu, nu är småmulliga Frida också där och lyfter (de lite lättare) vikterna. Och det är kul!

2 kommentarer:

  1. Härligt!
    Du är stark och tuff!
    Skulle aldrig våga gå dit själv ;-)

    SvaraRadera
  2. mia: det är bara att gå dit och ta plats!

    SvaraRadera