torsdag 27 oktober 2011

peppelipepp

Men hörrni! Jag känner hur hösten och mörkret är på väg att dra mig ner i en kall, mörk och trist grotta. Och jag är säkert inte ensam. Så nu känner jag att det är dags för ett krafttag. Mörkret och regnet är här för att stanna, så vi får fixa trevligheter på annat sätt. Jag tänker:

  • God frukost, kanske till och med tända ljus (jag har annars en tendens att äta trista, oinspirerade frukostar på vardagarna).
  • Träning. Det känns tufft att komma ut, men det ÄR ju skönt när man väl gör det. För att inte tala om efteråt.
  • Lyxlunch då och då. Är det en solig dag helt plötsligt? Lämna matlådan i kylen och ta en promenad med en trevlig kollega till nåt sjysst lunchhak.
  • Unna dig och dina medmänniskor nåt gott (men inte FÖR ofta). Jag har styrt upp fredagsfika på mitt jobb i morgon: kommer bjuda på Akan-Kakans dajmkladdkaka samt kolasnittar.
  • Tänd ljus så ofta du kan. Pussa lite extra på din älskade.
Har ni fler tips? Det ska alltså vara enkla grejer som gör att mörkret känns lite mer uthärdligt. Kommentera så fyller jag på listan!

Mera tips från er:
  • Peeling, Clarins askungekräm Beauty flash balm och rouge!  tycker Liten
  • Ta ett varmt bad med nån god doft i.  Fira helg/annan valfri anledning med bubbelvin. tipsar JoHo
  • Läs en bok och/eller ett glassigt magasin! Bunkra upp med frukt! Baka något... kanske gott bröd! Film med din älskling, gärna i soffan hemma med te. säger Librarybeth

3 kommentarer:

  1. Peeling, Clarins askungekräm Beauty flash balm och rouge!
    Mvh / Hon som känner sig piggare om hon ser pigg ut ;-)

    SvaraRadera
  2. Ta ett varmt bad med nån god doft i.

    Fira helg/annan valfri anledning med bubbelvin.

    (och tack för tipsen, frukost med tända ljus ska jag genast börja med :))

    SvaraRadera
  3. Läs en bok och/eller ett glassigt magasin! Bunkra upp med frukt! Baka något... kanske gott bröd! Film med din älskling, gärna i soffan hemma med te.
    Och på tal om frukost - jag utövar det redan som du beskriver och det är MYCKET bra pepp, så börja med det!:D

    SvaraRadera