måndag 26 mars 2012

försöker mig på lite måndagspepp

Måndag alltså. Apsvårt att gå upp och få upp de morgontrötta barnen den första sommartidsmåndagen. Mannen är fortsatt bortrest, så jag har gjort ett schema för vår överlevnad:

Måndag: Stellas dans efter dagis. Jag och Signe går till bibblan under tiden. Middag på creperiet.
Tisdag: Fina grannarna bjuder på middag.
Onsdag: Äta plocksallad, dvs alla får ha i det som de själva vill. Inget bråk (förhoppningsvis).
Torsdag: Dagiskompis med hem. Alla får kycklingklubbor och klyftpotatis. Om jag lyckas ragga barnvakt blir det orkesterrep för mig senare på kvällen.
Fredag: äntligen fredag! Vi äter nåt enkelt och däckar och väntar på maken som äntligen kommer hem!

Ja, och så ska jag jobba också. Skriva ansökan, göra experiment, förbereda seminarium, hålla seminarium, skriva ansökan, skriva ansökan, skriva ansökan. Borde väl göra en strikt veckoplanering här också.

Lite träning ska jag försöka få in också. Nån lunchjogg och lite hemmaträning så får det vara bra så.

Puh.

7 kommentarer:

  1. Planeringstokan i mig går helt igång på sådana här veckoplaneringar! Hoppas veckan blir bra.

    SvaraRadera
  2. Hoppas du får en fin vecka och att livspusslet går som smort! Jag är impad :)
    Kram

    SvaraRadera
  3. Glöm inte vardagsmotionen! Den är bra!

    SvaraRadera
  4. Glöm inte vardagsmotionen! Den är bra!

    SvaraRadera
  5. Snart är det fredag igen, lovar!:)

    SvaraRadera
  6. Det där kommer du klara galant! Hejar på dig! Några minuter planka hinner du varje kväll va? ;)

    SvaraRadera
  7. Sofia: planering är ett måste i mitt liv!

    Malin: än så länge går det finfint!

    fia: Japp, jag cyklar till och från jobbet varje dag!

    Rosie: härligt!

    JoHo: plankor it is!

    SvaraRadera