torsdag 16 augusti 2012

intervaller, yeah, yeah

Ståvilan är medräknad i tiden. I fall nån undrar och bryr sig.


När Anna meddelat att hon löptränat duktigt hela sommaren, sprungit milen under 60 minuter och nu var sugen på att springa intervaller var jag inte sen att hänga på. Eftersom jag sprungit intervaller på 400m-bana en hel gång är jag ju i princip expert på detta. Kollade in en lämplig dag (i dag) och bad maken sätta ihop ett lämpligt program. Så möttes vi för en intervall-stege: 200-400-600-800-600-400-200 meter. 30-60 sek ståvila mellan. Det var ju inte jag som sprang snabbast på Studenternas denna soliga augustidag om man säger så (tänk i stället tvärt om så blir det rätt). Men kul var det. Och trötta blev vi. Och ack så gott lunchen smakade efteråt!

4 kommentarer:

  1. Det var jättekul! Igen igen!

    SvaraRadera
  2. Shit vad duktigt! Intervaller är så oerhört tråkigt, men det blir kagnske lättare om man har sällskap.

    SvaraRadera
  3. Härligt jobbat! Kör hårt1

    SvaraRadera
  4. Heja, jag har inte testat intervaller så där på en bana. Intervaller är inte mitt skojigaste men men gör't ändå!

    SvaraRadera