lördag 6 april 2013

man äter

Att äta är en av mina favvo-sysselsättningar, och speciellt när jag är på resa. Därför är jag ju i himmelriket här i Paris. I torsdags när vi kom ramlade jag och maken in på det lokala brasseriet och jag fick min favvo: råbiff! Eftersom vi bor i en hyrd lägenhet fixar vi egen frukost: nybakt bröd från lokale Boulangeriet, inklusive pain du chokolats. Ost, grönsaker och kaffe till det. I går kväll åt vi på en fantastisk resturang i Montmartre där jag begick gåsleverpremiär, men även fick en öppen krabb-lasagne samt en citron-variation. Helt underbart. I dag år vi italienskt till lunch, en underbar milkshake på en helt fantastiskt 70-talspsykedeliskt café. I kväll äter vi hemmamiddag med ost, chark osv, medan tre femtedelar ab sällskapet laddar för morgondagens Marathon. Jag ska hejja på.

Massa god mat alltså, som man kunde tänka sig att jag skulle fotat. Men inte. Så jag bjuder på ett annat, helt orelaterat kort. Varsågod.

6 kommentarer:

  1. Oahahahahaha - underbart!

    SvaraRadera
  2. Haha, värsta snygga brillorna!!!
    Äta och resa! Och sedan den kombon tillsammans - så bra.

    SvaraRadera
  3. Lovely! Och jag följer dig slaviskt på Insta :-)!

    SvaraRadera
  4. "man äter med ögonen" osv. hehe.

    SvaraRadera
  5. ... hehe för i mitt huvud var det där en ananas? Ser ju nu att det är palmer och ... strand? vilket gör att min förra kommentar blir mycket kryptisk.

    eller kanske inte? jaja.

    SvaraRadera
  6. Haha, jag tyckte också det var ananas! :D Otroligt snygga iaf, du köpte dem väl?

    SvaraRadera