torsdag 21 november 2013

uppföljning

Skrattade så jag grät åt renässansmänniskans PM igår. Det är bara massa fina ord uppstaplade på varann, inget som helst sammanhang. Läste högt för maken som utbrast "sluta, jag har känslig hy!". Jag gråtskrattade lite till. Skönt, jag älskar att gråtskratta. Måste dock skriva ihop en vettig opposition på detta underbara verk. Går väl inte bara att skriva "gör om, gör rätt"?

I dag: besked från Vetenskapsradion. Ingen praktik där. Typiskt. De ville ha någon med annan bakgrund. Fnys, hur kan någon bakgrund vara bättre än min? Oh well, deras förlust. Så nu jagar jag annan praktik med ljus och lykta. Alla förslag mottages tacksamt! Jag kan vetenskap, men även mycket annat (musik, träning, allmänna livsåskåderier, bloggande...).

I dag försöker jag skriva nyhetsbrev och har lila läppstift. Så kan en torsdag vara.

                           

3 kommentarer:

  1. Du har så rätt, deras stora förlust på Vetenskapsradion. Att opponera på dåliga grejer är det allra jobbigaste, att försöka få det att låta som att något iaf är bra.

    Lycka till!

    SvaraRadera
  2. Tuff uppgift! Och som sagt, Vetenskapsradion får skylla sig själva, någon annan som får dig blir glad!

    SvaraRadera
  3. PiM: tack!

    Libby: det löser sig alltid!

    SvaraRadera