onsdag 15 januari 2014

15. en grej som gör mig vansinnig i vardagen

Cyklister. Jag cyklar hela tiden, all over the place så att säga. Men jag kan mina trafikregler. Håller till höger, lämnar företräde i rondeller, cyklar inte jättejättelångsamt tre i bredd (jaja, det där med hastigheten är väl ingen trafikregel, men ni fattar) och beter mig. Det finns så himla många cyklister som inte beter sig och de gör mig vansinnig. I bland blir jag så vansinnig att jag hytter med näven och ropar "hallå, jag har faktiskt företräde här" när jag håller på att bli nedcyklad i en rondell, men det är bara ibland. Oftast muttrar jag bara för mig själv.

Det är ytterligare en grej jag gillar med vintern. Trängseln på cykelbanorna minskar drastiskt. Färre puckon ute och cyklar helt enkelt.

5 kommentarer:

  1. Glöm inte cyklisterna med blinkande lysen! aaaargh!! till dem.

    SvaraRadera
  2. Ja fi fasen. Eller när cyklister "tror" att det är heeelt okej att cykla rakt ut i trafiken bara för att de är just cyklister just då. Det är så satans otäckt när man är den som sitter i bilen.

    SvaraRadera
  3. Ja fy tusan, det kryllar av puckon på cykelvägarna.

    SvaraRadera
  4. Håller med - jag har slitit ut ett par ringklockor i min iver att bli uppmärksammad av med cyklister som far fram... inbillar mig att det är värre ju fler studenter man umgås med på cykelbanorna. JAg bor granne med högskolan...

    SvaraRadera
  5. I will not: ja, aaaargh!
    Libby: verkligen!
    Omentjej: cykelkörkort kanske skulle vara något?
    pralinen: mm, mycket studenter här med...

    SvaraRadera