fredag 17 januari 2014

vips så blev det fredag

Det är lite galet i min kalender just nu. Både jobbet och skolan kräver massor (årsmagasin ska skrivas, event ska hållas, mediarätt ska inläras, osv, osv) och så lite musikkårsaktiviteter (styrelsemöten, repetitioner) på det. I går kom jag hem vid 22 och då var mitt sovrum mörkt och innehöll sovande tvillingar (de får ibland somna i vår säng för att sedan bäras över till eget rum) så det blev inget foto (januariutmaningen, ni vet). Får se om jag får till det i dag. Annars får jag bordlägga den punkten.

Men i alla fall. I dag är det fredag, jag har träningsvärk (hann uppenbarligen träna i går också, är jag en supermänniska eller vad?) och tänker ta eftermiddagen ledig för att hänga i pulkabacken i solen med mina barn. Att jag sen får läsa mediarätt långt in på natten får jag ta. Hellre hänga i solen med barnen en stund än sitta inne med näsan i böckerna under de få ljusa timmarna som är. I morgon har jag galna planer på att åka skidor så fort det ljusnar. Med min tur vad gäller inplanerade skidturer så kommer det väl vara -25 och snöstorm i morgon bitti. Men jag kommer åka ändå, för det är så jag jobbar. Ju sämre väder, desto duktigare är man som kommer ut, eller hur?

Ja ja, nu ska jag korra texter för brinnande livet så att jag hinner hämta barnen som planerat. Och fundera på vilken som är den godaste osten (januariutmaningen igen). Hur ska man kunna välja? Ost är ju livet!

3 kommentarer:

  1. Blå Castello och Finsk Emmentaler - det är dom bästa tycker jag :)

    SvaraRadera
  2. Men åh, SÅ himla bra prioriterat! Utomhus är bäst. Sol och pulka, låter ljuvligt! Och wehej, tuffing du KOMMER åka skidor imorgon, heja! :-)

    Trevlig fredagskväll på dig, hoppas studierna går fint ;) (de går kanske bättre med ett glas vin och en bit ost? :p)

    SvaraRadera
  3. sara: mums!

    JoHo: fast det var mest snöstorm, och sen skitkallt. Men ändå, dagsljus och utomhus, det är fina grejer!

    SvaraRadera