tisdag 7 januari 2014

inte direkt världens unikaste person

Åter i verkligheten i dag. Jag har ju en dubbel verklighet (både jobb och skola) och i dag var det skolan som gällde. Fast först jobbade jag lite hemma och hann en sväng till gymmet. Det har vissa fördelar med att ha en annan dygnsrytm än de 25-åriga kursarna. Man hinner så mycket innan skolarbetet börjar 10.15. Men nu var det inte det jag skulle prata om. Utan det förutsägbara i att jag, tillsammans med halva Sveriges befolkning, just börjat "mitt nya liv". Eller, ny-gamla. Ni vet, där äter hälsosam mat och tränar. Träningen är mitt bästa. Den tar jag i princip aldrig någon längre paus i från. Ätandet har det varit lite si och så med den senaste månaden. Adventsfika och julfester och skinkmackor och mammas hemgjorda kolor i parti och minut. Men nu är det slut. Jag vet att jag kan och att jag mår bättre av att äta ordentligt. Så nu blir det ägg och smoothie till frukost (min favoritfrukost), väl utvalda mellanmål och hälsosamma luncher och middagar. Inget konstigt med det. Ingen diet, bara bra, goda saker, som jag och min kropp mår bra av. På det lite godis och fika på helgen, som jag och mitt psyke mår bra av. Det blir fint.

Dessutom tänker jag att 2014 ska bli året då jag äter mer vegetariskt än någonsin. Kanske till och med veganskt då och då. Fast mitt morgonägg ger jag nog inte upp i första taget. Tror jag.

4 kommentarer:

  1. Låter sunt och klokt. Du ÄR ju sund och klok.

    jag tänker också äta mer vegetariskt än nånsin från och med nu. känner mig peppad!

    SvaraRadera
  2. Precis! SVårare än så är det ju inte. Egentligen.

    SvaraRadera
  3. Du är duktig, balans är det allra svåraste!

    SvaraRadera
  4. JoHo: bara det att jag faller dit i bland. På mackor och smågodis, mina laster här i livet!

    I will not: fast ändå så himla svårt, vissa dagar!

    Pim: sannerligen!

    SvaraRadera