onsdag 19 mars 2014

en eftermiddag hos bufflarna


I dag åkte jag så ut på mitt första frilansjobb. Ut i norduppland körde jag och en fotograf. För att träffa Linda på Ängsholmens Gårdsmejeri. Vi pratade om buffelbebisar och mozzarella och massa annat som ni kommer kunna läsa om i nästa nummer av Naturvetaren.

Fotografen var den sjukt begåvade Jeanette Hägglund. Och när man åker bil med en fotograf får man finna sig i att hoppa ur bilen mitt på en snöig skogsväg för att agera statist till en bild. Så ni finns jag på bild i ett Instagram-konto med 24 000 följare. Det ni! Själv fotade jag fotografen, och kan förstå att hon var tvungen att ta en bild. Magiskt vackert där ute i skogen. Nu hör jag att bussarna slutat gå här i stan på grund av vädret, och jag tackar min lyckliga stjärna att vi kom hem ordentligt, och att jag inte måste ut mer i kväll.
Efter detta äventyr smakade middagen med på gårdsmejeriet inhandlade delikatesser extra gott. Färsk buffelmozzarella och tomatsallad. Nykokt pasta med ricotta och olivolja. Är ni sugna på att prova uppländsk buffelmozzarella (och bor i Uppsala), så kolla in ICA Gränby, ICA Luthagen eller Karins Skafferi. Jag lovar, den är värd sitt pris (och jag är inte sponsrad, bara imponerad)!

1 kommentar:

  1. Vilket uppdrag!! Både frilansandet och poserndet, gilla på det. Shit har ni så pass dåligt väder!! Stanna inne!

    SvaraRadera