onsdag 9 april 2014

media-stress

Jag blir inte stressad av sociala medier. Där bara hänger jag när jag har lust, och jag hinner med det jag vill. Gammelmedia dock! Jag vill hänga med i nyheterna (fast där har Omni, som jag mest använder i telefonen gjort att jag åtminstone har översiktlig koll de dagar jag inte hinner läsa dagstidningarna så noga), läsa några magasin (har just nu en månad Readly, oj, så mycket det finns att läsa!), och så all skönlitteratur. Lägg på lite reportageböcker så har vi allt jag vill läsa. Försöker köra med ljudböcker parallellt så fort jag cyklar/åker tåg/buss. Sen finns det ju massa bra TV. Dokumentärer och TV-serier är mina favoriter. Har just börjat med House of Cards, och så har ju just andra säsongen Homeland kommit på Netflix. Vi har även HBO Nordic just nu eftersom maken är besatt av Game of Thrones (som tur är har jag tröttnat på den), så jag har lite Girls och True Blood att komma i kapp med. Och visst har alla sagt att den där True Detective är himla bra?

Ja, ni förstår. Kvällarna är för korta. Nämnde jag kurslitteratur på detta?

2 kommentarer: