måndag 9 februari 2015

dagens Frida



Svarta, tajta jeans med hög midja. Detta livräddarplagg i garderoben. Typ 80 procent av alla dagar grundar jag med denna underbara byxtyp. I dag har jag matchat med en svart lite boxig top och en grå kofta. Sjal på det. Och tofflor, för att jag inte kände för något annat. Och för att jag cyklade till kontoret i gummistövlar pga slask. Nu verkar det dock ha slutat slaska något. För verkligen, så himla onödigt. Massa snö kom i går kväll, för att genast smälta  bort. Dumt!

Något annat som är dumt: trots att jag rensat min telefon på bilder på alla sätt jag kan tänka mig säger den att den har typ 600 bilder i något himla bildbibliotek. Det går inte att se bilderna, varken i telefonen eller i iTunes, och de är omöjliga att ta bort. Så nu är min telefon full och jag kan inte uppdatera den, och knappt inte ta några nya bilder. Någon iPhone-expert som kan tipsa om vad jag bör göra? Kan jag återställa den på något vis, utan att radera allt annat?

6 kommentarer:

  1. Åh, jag hade samma problem med min, men minns inte hur Äldste sonen löste problemet. Återkommer när jag har frågat supporten.

    SvaraRadera
  2. hade också så, fick med ta hjälp av sonen. Mina låg i iCloud

    SvaraRadera
  3. Äldste sonen fick blåsa min och hade allt på synkad kopia i iCloud.

    SvaraRadera
  4. Hmm, ok får försöka med det där med att blåsa ut och synka om. Men jag är som rädd att de ligger i iCloud. Fast jag ser dem inte där, så Spaders variant kanske är svaret? Synd att jag inte har något vuxet teknik-duktigt barn. Mina sjuåringar kan nog inte lösa problemet...

    SvaraRadera
  5. Ha ha ha. Deras lösning kanske ser litet annorlunda ut bara?

    SvaraRadera
  6. Spader; ja, man kanske ska testa?

    SvaraRadera