måndag 16 mars 2015

maxad lyxhelg

I helgen var det dags för mig och maken att casha in en julklapp. Nämligen att gå på Dramaten och se ≈[ungefär lika med]. I paketet ingick även barnvakt, varför vi började dagen med att lämna barnen hos deras farbror i Solna. Sen åkte vi mot stora staden. Hann strosa lite i solen innan pjäsen började. Som var fantastiskt bra. Jag älskar att gå på teater, och det här var bland det bästa jag sett. Skärande samtidskritik som gick rakt in i hjärtat. Geniala skådespelarinsater. Så bra!

Efter teatern hade vi bokat bord på Farang. Sjukt bra restaurang. Lite mysko att spendera ohemult mycket pengar på mat efter just den pjäsen, men ändå. Så himla gott! Vi åt en avsmakningsmeny och blev svimmfärdigt trötta. Tog tåget hem och njöt av att vara ensamma i lägenheten. Barnen sov över i Solna, var på mello-genrep och lekte med sin lill-kusin.

I går jobbade maken, och barnen kom inte hem förrän på eftermiddagen. Så jag hann gå på yoga! Ett helt långt yogapass som min vän, yogainstruktören (jag är vän med en yogainstruktör! tack internet!) tog mig med på. Så himla lyxigt! Och vilket bra pass. Hon guidade oss genom massa jobbiga grejer, och jag kom till och med upp i någon typ av brygga (med lite hjälp). Och det mina vänner, är stort för en tjej som är vig som ett kassaskåp och inte gillar att ha huvudet upp och ned.

Resten av dagen spenderades i solen, balkongstäd och lite lekplatshäng. Avslutades med veggo-burgare i hembakta bröd.

Lyxhelg, jag sa ju det!


3 kommentarer:

  1. Körde också en maxad lyxhelg. De är bra trevliga när de infinner sig.

    SvaraRadera
  2. Libby: lyxhelger alltså. så himla bra!

    SvaraRadera
  3. Lyxhelg deluxe. Det var ni värda!

    SvaraRadera