fredag 13 mars 2015

fredagsspinning

Flera på mitt jobb har i år åkt olika varianter av Vasaloppet. Jag blev lite inspirerad, men är inte riktigt en skidloppsperson. Däremot gillar jag ju att cykla. Och förra säsongen hängde räcer-cykeln mest på väggen. Så när en av Vasalopps-kollegorna berättade att hon anmält sig till Skandisloppet här i stan kände jag att det var läge att hänga på. Så den 9 maj ska jag cykla 85 km landsväg.

Läge att börja träna alltså. Lite jobbigt med så tidig cykelträning, när man som jag är vackertväder-cyklist (vill ha sol, vindstilla och ljust). Så jag började lite försiktigt i morse med spinning. 45 minuter kl 07:00 med bästa tränaren, som skriker på en på ett bra sätt, och ger high fives till alla efter passet. Så himla gött sätt att börja fredagen på! Och vem vet, vilken dag som helst kanske jag tar ut räcern på en tur runt de norra delarna av Uppsala.

1 kommentar:

  1. VACKERTVÄDER i dag: Blåsigt och fortsatt blötsnö i norr men allt soligare i söder
    Under morgonen kan fortfarande regn från natten finnas kvar i östra Götaland, men det är på väg bort och dagen blir rätt solig i både Götaland och Svealand. I norr är det ostadigare VÄDER med täta snöbyar i fjällen och hård vind. I norra Norrland finns ett snö- och blötsnöväder som sakta rör sig österut. Vinden är nordvästlig och för ner kallare luft över hela landet.

    SvaraRadera