torsdag 12 mars 2015

mnåh

Scrollar bakåt i bloggen. Den 22 januari skrev jag att "jag har lite, lite ont i halsen". Sedan dess har jag inte känt mig 100% frisk en enda dag. Fem veckor nu, med en (eller flera?) förkylning som guppar fram och tillbaka. Jag har (och har fortfarande lite) haft hostan från hell, en omgång med feber, snorighet, och nu även öronvärk. Jag har aldrig haft ont i öronen i hela mitt liv!

Gå till läkare säger ni, men jag tror bara hen kommer säga "det går över". Och det gör det säkert, tillslut. Dessutom gillar jag inte att ta massa mediciner, och verkligen inte antibiotika. Jag är ju inte dödssjuk, och många dagar känner jag mig inte sjuk alls, bara lite hängig. Googlade mitt öronvärk och mr Internet rekommenderade läkarbesök "om det inte gått över på tre månader". Och jag har bara haft öronvärk sen i går. Kom igen om tre månader liksom.

Så, dagens gnäll. Nu ska jag vara journalist, för jag har faktiskt några uppdrag, hurra!

3 kommentarer:

  1. Det är mkt mkt bättre att vara rejält sjuk och sedan bli bra än att dra runt och vara halvbra/halvdålig länge.

    Hoppas det vänder snart. <3

    SvaraRadera
  2. Alice: ja, verkligen, det här är drygt deluxe!

    SvaraRadera
  3. Åh vad jobbigt, jag vet hur det är. Håller med ang. doktorn, det är ingen större mening. Det finns någon öronsalva man kan ta i örat, det har jag haft vid inflammation i ytterörat. Kan vara värt. Hoppas det går över snart, krya på dig!

    SvaraRadera