måndag 1 juni 2015

helgerna allså

Kan vi inte prata om att helgerna går så himla snabbt? Swish bara så är de över. Fast när jag tänker efter har jag gjort ganska mycket den här helgen. I fredags eftermiddag hade vi lite fika-kalas för grann-gänget. Signe och Stella har ju fyllt år, och likaså ett annat syskonpar på gården. Så vi slog oss ihop och firade lite. Mellis, jordgubbar, kakor, bullar. Som alltid när barn ens anar ordet "kalas" blev det rätt hysteriskt, men alla överlevde, inklusive föräldrar. Sen hade vi lyckan att vara bortbjudna till några andra vänner. Grill och skönt snack, I love!

Sedan var det capoeira för hela slanten. Träning lördag och söndag förmiddag, och sedan gradering på söndag eftermiddag. Maken och jag har pulat in träning (fast det blev bara promenad för mig för jag var överjordiskt trött hela helgen) och storhandling och lite sådant också. Och i lördags var jag på födelsedagsfest med Ozuo-prövning. Det är gott. Men sprit. Jag gillar inte sprit. Men det var roligt.

Och nu är det måndag och juni och spöregn och jag hoppas att solen och lite mer energi kommer tillbaka till mig snart.

Typ så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar