måndag 27 juli 2015

plötsligt händer det

Hela sommaren har jag bara kört lugn träning. Persade i marklyft typ sista gången på gymmet innan semestern, och sen kände nog kroppen för en paus. Så jag har kört mina morgonpromenader, här på Gotland sticker jag och pappa ut varje morgon innan de andra vaknat. 6 kilometer på stranden och upp på klinten är vår standardrunda, även om blåsten ibland tvingar oss bort från havet. Sen yogar jag. Var och varannan dag faktiskt, med appen Yoga Studio som instruktör. Jag är galet stel och ovig, har så varit i hela mitt liv, men känner att det gör mig gott. När tillfälle getts har jag gått på ledda pass, och jag börjar gilla det mer och mer. Kanske blir min hemliga dröm om att bli "en riktig yogi" sann en dag?


Men i dag, efter dagens andra promenad (med barnen, inklusive café-paus, så det räknas ej som träning) kände jag för att låta musklerna arbeta med lite vikter. Så jag plockade fram mina kettlebells som trots allt åkt med i bagageluckan hela semestern, och rev av ett kort pass. Jag kommer antagligen ha träningsvärk överallt i morgon, men det är väl bara ...härligt?


Hur tränar ni på semestern? Planerat? Spontant? Mer? Mindre?

1 kommentar:

  1. Yes. Ont och härligt!

    Jag försöker tänka ut veckan innan vilka dagar jag ska träna. Så jag har ett schema, annars slarvar jag lätt.

    SvaraRadera