onsdag 29 juli 2015

sommarmaten

När badvädret lyser med sin frånvaro får man fokusera på andra glädjeämnen under semestern. Ett av mina är mat. Här på Gotland finns det många tillfällen att njuta mat, dryck och fika. 


På Amarillo i Visby serverar de "mellanrätter". Jag och barnen beställde in lite smått och gott för några kvällar sen. 


I går firade vi min mammas sista semesterdag med middag på Själsö bageri. Jag åt en brioche med fläsksida och en grymt god sås och drack en fantastisk fransk cider till. 


I dag drog jag och tjejerna på utflykt norröver, och mellan små butiker och bad hann vi fika två gånger, samt testa en Jaimaicansk food truck. 


Glassen och den goda burgaren på Sudret fastnade aldrig på bild, men var också minnesvärda. Och brödet och kardemummabullarna från Själsö bageri (3 km från vår stuga, så dit åker vi flera gånger per sommar) är nästan FÖR gott! 

På lördag är maken också här, och då ska vi med en barnvaktande morfar få en barnfri middag i Visby. Lutar åt fin-asiatiskt på Surfers. Den som lever får se!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar