onsdag 21 oktober 2015

lite samlade tankar från dagen

Sprang 6,5 km. Förr var det en "kortrunda", nu kändes det som jag inte sprungit så långt sen Sundsvall brann. Det var snarare benen än konditionen som tog mest stryk.

Det finns tydligen en vegetarisk lunchresturang i stan nuförtin. Himla bra var den!

Försökte hitta ett par, för mig optimala svarta jeans. Gick inte, fastän jag gick till hovleverantören Monki. Vad jag vill ha: jättehög midja (finns), djupa fickor (finns inte), strechigt men rejält tyg (finns), extrakorta ben (finns inte). Så jag gick hem utan jeans. Hittade lite annat fint (ej jeans) på Lindex, men hade glömt rabattkupongerna hemma och var för snål för att köpa utan. Återstår att se om jag orkar åka tillbaka. Provade ett par sneakers jag fått på hjärnan (grå suede-Air Force One Nike), men de var inte så snygga på. Tur, för jag behöver verkligen inte fler sneakers.

Ska försöka laga lax, på ett för mig nytt, väldigt enkelt sätt till middag. Återkommer med resultat (en liten cliffhanger så där, ska man väl göra för att locka läsare till bloggen?).

1 kommentar:

  1. Du kan inte sy upp jeansen då? Om det är längden som bråkar.

    Jag prövade också skor i veckan, Blankens The Mia. De satt inte bra. Skönt, då kan jag äntligen släppa dem. Jäkla hang-ups man får!

    SvaraRadera