tisdag 19 januari 2016

fulaste tiden på året?

Det har varit mörkt och kallt länge. Huden är blek, torr och skör, med röda fläckar här och var. Håret är torrt och långt (klipptid nästa vecka!). Försökte ta en outfitbild tidigare, men nej, jag kan inte publicera. Och då är jag ändå inte så kinkig med att mina outfitbilder ska hålla någon direkt hög standard (hey, fotar man sig själv i spegeln på handikapptoan...). Inte den snyggaste tiden på året helt enkelt. Jag har i alla fall svart trikåkjol, beige topp med svart spets i decoltaget samt svart bomberjacka.

I kväll måste både jag och maken jobba lite senare än vanligt, så barnen ska gå hem själva från fritids (har de gjort förut) och dessutom fixa käk själva (första gången). De får det enkelt, och korv med bröd står på menyn. I morse var de peppade, så jag hoppas att de inte slår ihjäl varann eller bränner sig på stekpannan. Grannen är på stand by, och jag kommer hem vid 18:30, så det ska nog gå bra. Men ändå – en milstolpe för oss!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar