måndag 30 januari 2017

om det där håret



Jag har visst bestämt mig för att spara ut håret. Inte så långt än så länge, men längre än på länge för mig. Redan innan SKAM hade jag ställt in mig på en lång page a la Noora (jo, faktiskt, jag lovar). Ska nog hålla det i min naturliga färg ett tag (som är den ni ser på bilden), för att inte slita på det i onödan. Jag har bra hårkvalitet, men det blir lätt lite torrt, speciellt på vintern, så jag vill vara så snäll som möjligt med det. Så nu kör jag på kvalitetsschampoo, tvättar det sällan och gör inpackning efter typ varannan tvätt. Så håller vi tummarna för att det ska växa snabbt! Har dock världens bästa frisör, så hon ser till att det är sjysst frisyr även under utväxningen, så jag tror det kommer gå bra.

Obs 1: Jag har inte glasögon, köpte bara ett par billiga med fönsterglas på H&M för att testa.

Obs 2: När jag tröttnat på det långa (för jag tröttnar ju rätt snabbt på frisyrer) kan det hända att jag tokbleker det som jag hade för några år sedan, för åh, det var min älsklingsfärg, och tänker jag ändå snart klippa av det gör det ju inget om jag förstör det med blekning...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar