torsdag 1 januari 2009

nyårskrönika, del II

april
Jag slutade amma. Vi började prenumerera på frukt och grönt för hemleverans, vilket är underbart! Årets tredje magsjuka var på besök. Sista april firades med ett stort gäng vänner.

maj
Sessorna och flera av deras föräldragruppskamrater fyllde ett år, så månaden fylldes med kalas. Sessorna firades med närmsta släkten och fick äta blåbärstårta, mycket populärt. Signe korsade 10kg-strecket och jag tyckte det var vilosamt att gå till tandläkaren.

juni
Sessorna började gå, samt använda napp. Numer är de riktiga nappebarn. Jag åkte på turné med min orkester i Tjeckien. Blåsmusik och öl i en härlig kombination. Under en tillfällig värmeböja badade Sessorna ute för första gången. Försiktigt positiva. Vi firade midsommar i Norrland. Signe slog huvudet och fick åka till akuten. Det var dock ingen fara.

juli
Vi körde sommarturné: Skåne-Kalmar-Gotland och hade en ljuvlig sommar med släkt och vänner. Sessorna började sova dagsömnen inne och jag blev tjockis av allt fika utan promenader.

augusti
Sista skälvande sommarveckorna innan jag började jobba i mitten på augusti. Jag jobbade och maken åkte till Öland med Sessorna. Insåg att jag inte trivdes med min jobbsituation. Gjorde något åt saken, och hade några jobbiga veckor innan allt löste sig. Men jag är så nöjd över bytet, för nu trivs jag till max! Jag och maken var på bröllop i Huvudstaden och bodde på hotell. Sessorna var hemma med mormor och morfar.

september
Jag installerade mig på nya labbet och trivdes som fisken i vattnet från dag ett. Maken och jag firade två-årig bröllopsdag med att äta Skaldjurstallrik Delux på stadens Fiskkrog.

oktober
Vi babysimmade för sista gången då Signe inte gillade det längre. Jag jobbade och var uppassad till max, maken hade maten på bordet varje dag jag kom hem. Så var det för övrigt hela hösten. Jag funderade på att färga håret ljust, men har ännu inte gjort slag i saken.

november
Jag köpte äntligen en hushållsassistent och började baka en massa. Annars var det mest jobb och familjeliv. Försökte få in några träningspass i veckan och lyckades relativt väl. Sessorna fyllde 1,5 år och jag 31. Min födelsedag firades på resturang med maken, I like.

december
Advent och jul och allt det där. Spelade julkonserter med orkestern, fantastiskt kul. Försökte hinna med såväl julstök som jobbande. Lyckades väl sådär. Firade familjejul i Skåne. Påbörjade denna nyårskrönika.

Japp, det var det. Inte världens mest spännande liv, men det är mitt. Kram på er alla härliga läsare, hoppas vi fortsätter in ett nytt år tillsammans!

6 kommentarer:

  1. gott nytt år och lycka till med inskolningen av sessorna!
    Mia på öppnis

    SvaraRadera
  2. Fröet: tack det samma!

    Mia: tackar! maken kommer vara ledig på tisdagar, så de kanske dyker upp hos er!

    SvaraRadera
  3. Va skoj att läsa! Ha ett gott 2009! :O)

    SvaraRadera
  4. Gott nytt år till dig också - vi fortsätter definitivt under 2009 tillsammans!

    SvaraRadera
  5. Susanne A: detsamma!

    Ribbolita: härligt!

    SvaraRadera